duminică, 3 februarie 2008

Retragerea lui Tochiazuma

Ieri a avut loc festivitatea de retragere a luptatorului de sumo Tochiazuma. Cu toate ca a fost destul de bun n-a reusit sa depaseasca titlul de oozeki si sa ajunga yokozuna. Se pare ca acesta ar fi fost si unul dintre motivele retragerii (+ ceva probleme de sanatate)...
Am avut sansa sa stau foarte aproape de dohyou ("arena" unde se desfasoara luptele) - asta prin bunavointa unui prieten al sotului, care a cumparat biletele pt. aceasta festivitate de anul trecut din august (de cand s-au pus in vanzare)... am mai fost de 2 ori la sumo, dar de fiecare data am avut locuri mai in spate... nici nu se compara... atmosfera este total diferita cand esti aproape... ca sa nu mai spun ca, pe langa faptul ca am fost aproape de arena, am fost langa una din intrarile luptatorilor sumo ...
Poze nu prea am facut, mai mult mini-video-uri... m-am gandit ca altfel se transmite mai bine atmosfera din sala... mii de scuze pentru imaginile neprofesionale :(
Dar sa o iau cu inceputul... aici - eu zgribulita de frig - la intrarea in kokugikan (cladirea in care au loc intrecerile sumo):

Photobucket

Langa dohyou - mai mult de atat femeile n-au voie sa se apropie... exact in spatele meu, pe fasia galbena se aseaza luptatorii sumo, gyouji (un fel de "arbitru" - cand au loc luptele) sau oyakata ("antrenorii" luptatorilor sumo)...

Photobucket

"Aranjamentul" de deasupra dohyou-ului:

Photobucket

Deasupra ultimului rand de locuri sunt pozele campionilor fiecarui sezon. Intr-un an sunt 6 sezoane - 3 din ele in Tokyo, iar restul in Nagoya, Osaka si Fukuoka. Din cate am inteles pozele ar cam fi ale campionilor din ultimii 2 ani.

Aici un fragment dintr-un cantec interpretat de cativa sumo (asa ceva nu are loc decat in zile festive, in genul celei de azi)...

... care a fost urmata de o "lupta-distractiva" (acesta a fost cel mai lung filmulet si l-am taiat in doua fiindca nu puteam sa-l incarc... si chiar si asa n-am reusit sa-l aduc, deci trec link-urile)


Aici, Tochiazuma luandu-si "la revedere" de la public... ultima intrare in arena in "costumatia" de sumo...

... a revenit, de data asta imbracat in kimono, pentru "ritualul" de retragere - reprezentat prin taierea oichou-ului (parul lung strans deasupra capului). Chestia asta a durat cel mai mult fiindca au fost aprox. 300 de persoane care au taiat cate putin... unul dintre "taietori" - un fost jucator de volei - acum este "talent" de televiziune:

Intre "taieturi" un cantec interpretat de Nobuteru Maeda (vocalistul trupei Tube) - cantec care inseamna mult pt. Tochiazuma... din spusele prezentatorului, se pare ca aceasta melodie l-a imbarbat de multe ori pe Tochiazuma...

...ultima taiere si cea in adevaratul sens al cuvantului a fost facuta de oyakata care este chiar tatal sau... Din pacate exact in acel moment s-au gasit sa se intoarca la locuri cateva "personaje" care s-au vanturat tot timpul festivitatii ...

Tochiazuma si-a luat inca o data "la revedere" de la public si s-a retras...

Dupa asta au urmat cateva lupte sumo intre luptatorii din categoria maku-uchi (categoria celor mai buni luptatori - in total sunt 6 categorii: maku-uchi, juryou, makushita, sandanme, jonidan si jonokuchi - ultima fiind grupa bobocilor )... insa nu au fost chiar lupte serioase... mai mult de spectacol... doar in astfel de zile ai ocazia sa-i vezi pe luptatori zambind sau razand ... Aici intrarea celor din grupa de Est:

si aici cei din Vest (printre ei Kotoushu din Bulgaria; si el este oozeki, deci un luptator bun):

Dupa ce luptatorii s-au retras ... cat timp s-au pregatit pt. luptele care aveau sa urmeze, cei doi yokozuna (Hakuhou si Asashoryu), impreuna cu cate doi oozeki ne-au prezentat acest shiko - de obicei are loc in ultima zi a sezonului de sumo (a 15-a zi)...

Si au inceput luptele... cateva secvente... aici cu Takamizakari (cel cu mawashi albastru) - i se mai spune si Robo-cop - inainte de a incepe lupta are cateva miscari de "incurajare" personala foarte haioase... din pacate nu le-am prins :( ...

... aici Kotoushu (cel cu mawashi negru):

... si la final cei doi yokozuna - Hakuhou si Asashoryu:

In timp ce priveam luptele am "rontait" niste senbei (un fel de biscuiti din orez) cu un "imprimeu" din yakinori:

Photobucket

Si cam asta a fost ;) ... totul a inceput la orele 11:30 si s-a termintat la orele 16:00 :)

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails