vineri, 31 august 2007

Paine cu fructe uscate

... o "paine" care mie imi place foooarte mult

aluat
10g drojdie uscata
125g lapte
30g zahar (*)
500g faina (*)
2 galbenusuri
esenta de vanilie
esenta de lamaie (sau putina coaja rasa de lamaie)
200g unt moale
un praf de sare

umplutura
500g amestec de fructe uscate (eu am avut: stafide, stafide verzi, afine, ananas, papaya si cirese)
50g coaja de lamaie confiata
aprox. 400g mere din compot (eu am avut 4 mere mici pe care le-am taiat cubulete, le-am stropit cu putina zeama de lamaie si miere si le-am pus intr-un castron rezisten la temp. pe care l-am acoperit cu o folie de plastic si apoi l-am bagat la microunde pt. 6 min.)
50ml suc de mere (eu am pus zeama lasata de mere cand le-am fiert la micro)
100g migdale felii
100g faina
6g drojdie uscata
esenta de rom
esenta de migdale
scortisoara

pt. uns: un ou batut

Aluatul l-am facut foarte rapid ... adica am pus toate ingredientele in masina de paine, i-am dat optiunea ALUAT si START...
Dupa 45 de min. era gata. L-am scos din cuva masini si l-am impartit in patru.

Cat timp masina se ocupa de aluat, am facut umplutura. Am amestecat fructele uscate cu coaja de lamaie, migdalele, esentele, sucul de mere, apoi am adaugat faina si drojdia si la final merele. Am lasat amestecul sa se "odihneasca" mai mult de 20 min. de fapt pana si-a terminat masina programul de framantat.

1/4 din aluat l-am intins intr-o foaie dreptunghiulara, am pus 1/4 din umplutura, lasand cam 3-4 cm de la margina de sus si de la cele laterale si mult mai mult spatiu jos ... cam asa:

Photobucket

am uns marginile foii cu ou batut si-am impachetat: intai am adus partea de sus a foii peste umplutura

Photobucket

apoi partea de jos a foii

Photobucket

si apoi marginile laterale.

Photobucket

Am intors "painea" cu partea cealalta in sus, am asezat-o intr-o tava (in care aveam pusa foaie de copt) si-am uns-o bine cu ou deasupra.

Photobucket

La fel am facut si cu celelalte 3. Dupa ce le-am uns cu ou, le-am lasat sa creasca cam 10 min. dupa care le-am copt pt. aprox. 25 min. in cuptorul incalzit la 180 C.
Eu le-am copt pe rand, cate doua o data, deci nu le-am bagat pe toate 4 o data fiindca nu-mi place cum coace cuptorul cand bag ambele tavi.
Si doua feliute

Photobucket


(*) Eu am folosit zahar de artar care e mai brunetel si din acest motiv aluatul meu este putin mai inchis la culoare ...

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails