vineri, 27 februarie 2009

Rosbif (roast beef)

500~600g muschi file de vita
sare, piper
1 catel de usturoi ras
1 lingura ulei de masline
1 lingura unt

Pentru a-si pastra forma muschiul de vita se leaga in "plasa" cu o ata de bucatarie... eu am gasit acesta "plasa" de gata, deci doar ce-am imbracat fileul de vita cu ea ;)Intr-o tavita sau o farfurie mare se presara sare si piper si se rostogoleste carnea, apoi se adauga si usturoiul ras si uleiul de masline si se da carnea si prin acest amestec.

roastbeef-1
Se pune carnea intr-o punga tip ziploc, se ruleaza (daca punga este mai mare) si apoi se inchide punga.

roastbeef-2
Se impacheteaza strans in cateva ziare... eu am pus-o in cateva pungi de hartie... apoi intr-un prosop si se pune intr-o oala.

roastbeef-3
Deasupra se toarna apa clocotita - sa acopere bine carnea infasurata;

roastbeef-5
deasupra se pune o farfurie (peste carnea infasurata)

roastbeef-6
si se acopera oala cu capac. Se lasa la cald 1 ora si jumatate. Daca este prea rece in camera se infasoara oala in cateva prosoape.
Se scoate carnea din punga (zeama lasata se mai poate folosi - eu am calit cateva ciupercute, apoi am adaugat zeama lasata de carne peste ele si-am fiert pana s-a absorbit aproape tot lichidul) si se rumeneste in unt pe toate partile. Se scoate pe o farfurie, se acopera cu o folie si se lasa sa se raceasca.

roastbeef-7
Se taie felii si se serveste cu mustar picant (cel cu seminte), hrean sau... wasabi ;)

roastbeef-fin

10 comentarii:

Totoro spunea...

yumi yumi,cat de bine arata!!

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Totoro!
pupicei!

Unknown spunea...

O primavara insorita si calduroasa iti doresc

............
XOX
Isabela

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Isabela! O primavara minunata si tie!

Edith spunea...

Ce metoda interesanta, Cristina! Arata biine carnita.
Sa ai o primavara frumoasa si insorita!

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Edith!
O saptamana placuta in continuare!

Maya spunea...

Îmi place metoda!Trebuie s-o încerc! Merci!

CristinaK spunea...

Cu placere, Maya!
E o metoda f. comoda... nu te tine prea mult ocupata, deci mai poti pregati si altceva intre timp :)
pupicei!

Vio spunea...

Foarte, foarte interesanta reteta de Rosbeef, ca de altfel multe altele...Dar, am inteles eu bine? Nu se fierbe, nu se frige, doar se lsa la cald dup ce torni apa clocotita? E super dietetica...imi place daca e asa. Multumesc mult. Vio

CristinaK spunea...

Vio, cred ca o sa te dezamagesc :D... carnea, dupa ce s-a "odihnit" mai bine de o ora in punga, se scoate si se rumeneste in unt... sau ulei de masline ;) dar se poate rumeni si in cuptorul incins bine (sa nu stea prea mult timp fiindca se usuca prea tare)
Un week-end minunat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails