duminică, 9 septembrie 2007

Tempura

Intai de toate, am batut un ou intr-o cana si am completat cu apa pana s-a umplut cana (de 200 ml). Am turnat acest amestec peste 1 cana de faina pe care o cernusem intr-un castron si am amestecat bine. Arata cam asa...

Photobucket

...si l-am pus la frigider.

Am curatat crevetii, lasand codita,

Photobucket

i-am taiat putin pe spate si le-am scos "chestia" (ca nu stiu cum sa-i spun )

Photobucket

cu o scobitoare le-am scos si ata de pe burta

Photobucket

i-am crestat putin pe spate

Photobucket

si i-am presat putin

Photobucket

ca sa nu se "cocoseze" prea mult cand ii prajesc.
Daca folositi creveti congelati, s-ar putea sa fie deja curatati si scapati de piguleala...
Am spalat si taiat si cateva legume: 1/2 ardei verde, 1/2 ardei rosu, 1 vanata, putin dovleac, 1/2 cartof dulce.

Photobucket

Le-am dat putin prin faina si am scuturat surplusul. Am incins uleiul. (Mie imi place mult aroma de susan, asa ca am pus jumate floarea-soarelui, jumatate ulei de susan. Cand intra si ulei de susan la prajit tempura iese putin mai inchisa la culoare si are si putina aroma.)
Castronul cu "aluatul" l-am pus in alt castron cu gheata. Este bine ca "aluatul" sa fie tot timpul rece.
Am inceput cu crevetii, care i-am dat prin aluat, fara a baga si codita si i-am prajit cam 2 minute intorcandu-i pe fiecare parte. Am continuat si cu legumele... pe care le-am terminat... si fiindca mi-a mai ramas aluat am inchis un pic focul si am mai dat prin faina 6 carnaciori (si un pic de val european ), vreo 10 boabe de bob, un morcov mic taiat julienne si cateva frunze de telina. Am incins din nou uleiul si am prajit si carnaciorii si bobii, dandu-i in prealabil prin aluat. In ultimele linguri de aluat am pus morcovul si frunzele de telina, am cu lingura cam 1/3 din acest amestec si l-am pus in ulei tinandu-l in lingura pana a inceput sa se prinda putin, dupa care am scos lingura... nu stiu daca am reusit sa ma fac inteleasa .
Si rezultatul final...

Photobucket

si mai de aproape...

Photobucket

Am facut si sosul cu care se serveste tempura:
3/4 cana supa de peste sau apa
2 linguri zahar
2 linguri vin alb
2 linguri sos de soia

8 comentarii:

Cristian Boerean spunea...

Konnichiwa Cristina san

am ajuns pe blogul tau vazand link-ul de pe blogul Claudiei Morar.
Vad, in sfarsit, retete japoneze scrise in romaneste si facute la mamasan a lor. Mare ajutor pentru amatorii de delicatese japoneze.

Felicitari, felicitari, felicitari !!

Cristi Boerean

CristinaK spunea...

Konnichiwa, Cristian-san!
Iti multumesc mult pentru vizita si mesaj!
O saptamana excelenta!

Cristian Boerean spunea...

Uite, chiar vreau sa te intreb ceva legat de sushi: fiul unor prieteni din Munechen e logodit cu o japoneza, o cheama Risa dar eu ii spun Mariko san si-mi tot vine sa o ciupesc de obraji. Cand mancam impreuna sushi, ea amesteca wasabi cu sosul de soia si folosim chop sticks. Ea asa sustine ca se face. La televizor am vazut exact contrariul: nu se amesteca niciodata soia cu wasabi si sushi se mananca cu mana ...cum se procedeaza, da fapt ?

Cristi

CristinaK spunea...

Cristian, "traditonal" este asa cum ai vazut la tv: se mananca cu mana si nu se pune wasabi in sosul de soia... doar cand se mananca sashimi se pune si wasabi... Dar am vazut si eu japonezi care mananca sushi cu betisoarele, deci cred ca totusi fiecare alege varianta care-i place mai mult ;) De exemplu, sotul meu nu pune wasabi in sosul de soia si mananca cateodata cu betele, cateodata cu mana :D, iar eu mananc numai cu mana si pun wasabi - fiindca cel care e deja sub feliute de peste nu-mi ajunge :P

Cristian Boerean spunea...

Domo arigato, Cristina san !

si daca tot am inceput sa te bazai
mai am o intrebare legata de sosul de soya. Eu folosesc in mod curent Kikkoman clasic sau Kikkoman light
(asta mai ales la Chinese Hot & Sour soup - pt. ca pot sa pun mai mult ca sa obtin culoarea dorita fara ca supa sa fie prea sarata) daca nu-l am, atunci folosesc Teriyaki sauce. Le amestec cu Rice flour - tot un produs made in Japan (am descoperit in Viena un magazin japonez bine garnisit cu de toate) ca sa realizez acea consistenta gelatinoasa si translucida, necesara.
In Japonia, ce sos de soia se foloseste si, fac bine daca mai folosesc, din cand in cand, Teriyaky si la supa, nu numai la barbecue ?
Am mancat de multe ori in restaurante japoneze, in Europa si in SUA insa mi-e teama ca toate sunt adaptate gustului european/american. Originalul il gasesti doar in Japonia si eu nu am fost decat scurt in Fukuoka, pe aeroport.

Scuze pentru palavrageala.

Sayonara
Cristi

CristinaK spunea...

Cu siguranta gustul mancarurilor de la restaurantele japoneze din Europa sau SUA sunt adaptate tarii respective, asa cum si in Japonia mancarurile altor tari sunt facute pe gustul japonezilor ;)
Cristi, in Japonia sunt multe soiuri de sos de soia... sau mai bine zis sunt diferite marci... si prea mare diferenta intre ele nu este ;) Eu il folosesc pe cel "clasic" sau bio - a aparut si din acesta :D - cel "light" am iteles ca totusi ar avea continutul de sare mai mare decat cel clasic cu toate ca la gust nu pare prea sarat... Deci cred ca cele de la Kikkoman pe care le folosesti sunt la fel ca si in Japonia ;)
Despre sosul teriayaki nu-ti pot spune prea multe fiindca eu n-am cumparat niciodata... cand fac peste sau carne teriyaki fac eu sosul... Intr-adevar, la BBQ e excelent, dar la supa nu l-am folosit niciodata...
Week-end placut!

P.S. Daca mai ai intrebari imi poti trimite un e-mail... adresa o gasesti in Profil ;)
O zi bexcelenta!

feldefel.arts spunea...

Am facut ieri tempura, minunata!
Multumesc de reteta!

CristinaK spunea...

Cu cea mai mare placere! :) Si eu iti multumesc ca ai incercat reteta! :)
O saptamana placuta in continuare!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails