joi, 17 aprilie 2008

Cuburi ciocolatoase

380g ciocolata amaruie - tocata
20g unt

100g galbenus (aprox. 6 galbenusuri)
50g zahar (sau 100g pt. varianta mai dulce)
50g amidon de porumb (cornstarh)
2 linguri ness

160g albus (aprox. 4~5 albusuri)
50g zahar (sau 100g pt. varianta mai dulce)

Se unge forma (eu am folosit 2 forme de 18x8cm) cu unt si se tapeteaza cu putina faina.
Se da drumul la cuptor sa se incalzeasca la 110°C.

Ciocolata se topeste la bain-marie impreuna cu untul. Se lasa sa se raceasca putin.

Photobucket

Galbenusurile se freaca spuma cu zaharul,

Photobucket

se toarna apoi peste ciocolata topita si se amesteca bine.

Photobucket

Se adauga si amidonul si ness-ul si se amesteca.
Albusurile se bat spuma tare cu zaharul;

Photobucket

jumatate din aceasta spuma se mixeaza bine cu amestecul de ciocolata si galbenusuri. Se adauga si restul de spuma de albus, treptat, amestecand usor de jos in sus

Photobucket

si se toarna totul in forma tapetata cu faina.

Photobucket

Aceasta se pune in tava de la aragaz in care se toarna apa fierbinte de aprox. 1cm inaltime si se da la cuptor la 110°C pentru aprox. 2 ore.
Dupa ce s-a racit complet se da la frigider pt. cateva ore, apoi se scoate din forma (cu grija) si se taie cuburi (sau dupa preferinta) cu un cutit inmuiat in apa fierbinte si sters de fiecare data.
Si un cubulet ...

Photobucket

6 comentarii:

Totoro spunea...

Cat de bine arata si e super usoara de preparat, merci de reteta , am sa fac sigur...pup

CristinaK spunea...

Totoro, sper sa-ti placa! E "cremos" de ciocolatoasa ;)...
pupicei!

Edith spunea...

ti le-am admirat si pe culi. Superbe cubuletele tale! Cred ca o sa le incerc si eu... :)

CristinaK spunea...

Multumesc, Edith!
Daca le faci sa-mi zici cum ti s-au parut. ;)
Pupicei!

Carmen spunea...

Ce bine arataaaa! Cu prima ocazie fac si eu, cred ca e prajitura perfecta cu cioco :D
Ma bucur ca ti-am descoperit blogul, acum ma apuc sa-l citesc :)

CristinaK spunea...

Bine ai venit, Carmen! Ma bucur ca-ti place pe aici :)
Prajiturele sunt super-ciocolatoase ;) ti le recomand cu drag :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails