joi, 8 mai 2008

Branza de casa

6 l lapte
6 linguri pline cu iaurt

Intr-o oala se dizolva bine iaurtul in lapte. Se lasa apoi la prins 1~3 zile (depinde de temperatura camerei). Dupa ce s-a prins intr-un iaurt gros, se pune oala pe foc mic-potrivit si se lasa pana incepe sa se separe zerul;

Photobucket

se amesteca arar, usor. Dupa cateva minute s-a separat bine branza de zer. Se inchide focul si se mai lasa sa cateva minute, apoi se rastoarna totul intr-o strecuratoare in care s-a pus un tifon, se lasa asa cateva minute, apoi se aduna colturile tifonului, se leaga cu o ata si "bocceluta" se agata in cui (de exemplu ^-^) si se lasa la scurs.

Photobucket

Dupa ce branza s-a scurs de zer se rastoarna intr-un castron, se presara putina sare, se amesteca si se da la frigider.
Rezulta aprox. 1200~1300g branza.

Photobucket

6 comentarii:

Edith spunea...

si mama facea branzica d-asta proaspata, asa in tifon. Mmm... de cand n-am mai mancat...

CristinaK spunea...

Eu prefer intotdeauna varianta asta atunci cand vreau sa fac prajituri sau placinta cu muuulta branza... fiindca ma scot mult mai ieftin :)

magduta spunea...

Eu faceam aceasta branza cu o mica diferenta, in loc sa pun vasul pe foc,eu turnam apa fierbinte peste laptele prins.Si am avut facut din tifon ca un saculet . Dupa ce se brinzea laptele rasturnam rezultatul in acel saculet, si puneam la scurs. Mie, imi place asa, e mai cremoasa. Cel putin asa cred eu.

CristinaK spunea...

Se prea poate, Magduta ;) Eu n-am incercat varianta aceasta... Si asa cremoasa merge si la prajiturile coapte?
pupicei!

magduta spunea...

La inceput faceam si eu asa cum ai prezentat tu reteta, pan' am reusit de-am scapat-o prea mult timp la flacara, si a iesit beton dupa ce s-a scurs. Dar am folosit-o si asa. Cred ca depinde si de reteta. Asa cremoasa eu o folosesc in general la crema ptr tiramisu si o pap chiar si goala(imi place multmult)
Multa bafta!

CristinaK spunea...

Daca merge si la tiramisu inseamna ca este foarte cremoasa. Multumesc mult pt. idee, Magduta!!!
Week-end placut! pupicei!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails