sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Rulada cu dovleac

foaia de rulada (25 x 35 cm)
4 oua
70g faina
1 lingura plina cacao
70g zahar
2 linguri ulei
2 linguri apa

frisca
200ml smantana dulce
2 linguri zahar pudra
Smantana se bate frisca impreuna cu zaharul.

crema-1
1/4 dovleac (*)
200g branza-crema Philadelphia - la temp. camerei
4 linguri zahar (sau mai multe pt. varianta mai dulce)
esenta de rom
1/2 frisca

crema-2
1/3 crema-1
1/2 frisca

decor
100g seminte de dovleac decojite - putin prajite si tocate

foaia de rulada
Galbenusurile se spumeaza cu jumatate din cantitatea de zahar. Peste ele se toarna treptat uleiul, apoi apa, amestecand continuu. Se adauga si faina cernuta impreuna cu cacaua si se amesteca usor.
Albusurile se bat spuma tare impreuna cu restul de zahar. Se adauga in 3 reprize peste compozitia precedenta, amestecand usor.
Totul se toarna in tava cu hartie de copt si se coace la foc potrivit 7~10 min. In fuctie de cuptor timpul de coacere poate varia, de aceea este bine ca dupa aprox. 7 min. sa se verifice daca foaia s-a copt... daca este tinuta prea mult la cuptor se va usca prea tare si va crapa cand se va rula.
Cand este gata se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca, apoi se rastoarna pe alta hartie de copt, se desprinde hartia pe care a fost coapta si se ruleaza usor impreuna cu noua hartie (cea pe care a fost rasturnata).

crema-1
(*) 1/4 dovleac - dupa ce l-am curatat si fiert la aburi am avut aprox. 400g
Dovleacul se fierbe la aburi sau se coace, apoi cat este inca fierbinte se face piure si se amesteca bine cu zaharul si branza-crema. Se lasa sa se raceasca apoi se amesteca cu frisca.

Se desface foaia de rulada.
Se opreste 1/3 din cantitatea de crema-1, iar restul se intinde pe foaie si se ruleaza.

crema-2
1/3 din crema-1 oprita se amesteca cu cealalta jumatate de frisca si cu aceasta noua crema se imbraca rulada.
Pe toata suprafata ruladei se presara semintele de dovleac.
Se da la rece cel putin jumatate de ora dupa care se poate taia.


29 de comentarii:

Laura spunea...

Aoleu, ce frumusete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cristina, prima poza e de necrezut, am sa fac si eu rulada asta, sa stii!
Singurul regret va fi doar ca n-o sa arate atat de super-incredibil-de-apetisant cum arata rulada ta :P
Te pup, esti grozava!!!

bucatariadenysei spunea...

..cred ca e buna..

Ala Oancea spunea...

Ce bine arata ! Si ce culori frumoase ;) Bravo, ti-a iesit minunat !

CamiWitt spunea...

Cind ma uit la poza nu-mi vine sa cred ca e cu dovleac ! As pune pariu ca e cu mango. Interesanta combinatie. Un sfirsit de saptamina placut ! Cami

Dana Mariette spunea...

arata super ...cred ca este si foarte buna!sigur am s-o incerc!

CristinaK spunea...

Laura, iti multumesc mult, dar nu mai spune ca n-o sa-ti iasa frumoasa :P Eu sunt mai mult ca sigura ca o sa-ti iasa o minunatie, asa cum doar tu stii faci :) te pupic!
week-end placut in continuare!

CristinaK spunea...

Michelle, dupa cum ai vazut rulada e foarte... "dovlecoasa" :D deci pentru fanii dovleacului cred ca e delicioasa ;)

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult, Ala! Sa stii ca am stat putin in cumpana cand am facut foaia... initial vroiam sa-i adaug putina matcha (pudra de ceai verde) ca sa o fac verde, dar dragostea pt. cacao a fost mai puternica :D asa ca am facut foaia maro si se pare ca asa se potriveste cel mai bine... a iesit un contranst mai frumos, decat ar fi iesit probabil cu verde :)

CristinaK spunea...

Multumesc, Cami! Mi-ai dat o idee cu mango! Poate fac ceva si cu mango, fiindca tot am un borcan de piure...
te pupic!

CristinaK spunea...

Iti multumesc, Mariette! Daca-ti place dovleacul, atunci cu siguranta ca o sa-ti placa si rulada ;)

Sarea in bucate spunea...

eu ce sa mai comentez....tot ce s-a spus acolo sus pe inca de 1000 de ori! arata super!

Momo spunea...

deosebit de frumoasa rulada!si gustul,neindoielnic,pe masura!felicitari!

CristinaK spunea...

Just me, Alison, va multumesc mult!

Elena Toma spunea...

Foarte interesanta si accesibila ca ingrediente! iar de gust, nici nu se pune problema sa fie contestat! Neaparat o sa incerc si eu aceasta rulada.

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult, Elena! Sper sa-ti placa rulada :)...
O saptamana placuta!

Mirona spunea...

Bafta la concursul de pe gustos.ro. Am votat pentru tine si-ti tin pumnii! ^_^

CristinaK spunea...

Misaki, iti multumesc mult pentru vot!

Mariana spunea...

Absolut minunata rulada ta!si de mare efect!Trebuie s-o fac si eu!dar cred ca nu va iesi asa faina!Oricum o incerc!Ce gust are de prajiturica sau in functie de cit zahar pui?am s-o studiez ca vreau sa fie spre aperitiv!spune-ti parerea Cristina!

CristinaK spunea...

Mariana, pt. mine aceasta rulada este "prajitura" :) Stiu ca ti se pare putin zahar, dar asta se datoreaza faptului ca nu-mi plac deserturile foarte dulci ;) Si mai mult de atat, la aceasta rulada am vrut sa "simt" dulceata dovleacului si gustul specific al branzei-crema... Dar tie daca iti place mai dulce, poti indulci mai mult crema ;)
Ca aperitiv... acum nu-mi vine in minte decat o idee de aperitiv 100% :D Deci daca eu as transforma aceasta rulada in aperitiv, intai as scoate zaharul si pudra de cacao de la foaia de rulada si in locul lor as adauga cateva seminte de dovleac maruntite, putina pudra de ceai verde sau de spanac - ca sa-i dau cat de cat o culoare - si putin parmezan ras... parmezan as pune putin si la crema ;)

Laura spunea...

Cristinelu' drag, multi, multi pupici pentru rulada minunata!!! :)
Mi-a intrecut toate asteptarile, sa stii...crema a avut un mare succes :P

P.S. M-am gandit eu bine sa o incerc dupa post, ca s-o pot savura :))

Ina spunea...

Mda...arata excelent, bravo, nota 10!

CristinaK spunea...

Laura, ma bucur mult ca ti-a placut rulada! Ce ne mai potrivim noi doua la gusturi :)
pupicei dulci!

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Catalina!

Craita spunea...

vai ce frumusete si cred ca-i gustoasa foc!

CristinaK spunea...

... este, este :) Multumesc, Goldielocks!

GABRIELA spunea...

superba rulada ta!nici nu stiu ce sa iti scriu mai intai...ca as vrea si eu o felie?ca as vrea sa o incerc dar la cum arata ma indoiesc ca voi reusi...Superba!Daca ai drum prin tokyo treci si pe la mine....please...

CristinaK spunea...

Gabriela, iti multumesc mult, din pacate nu mai am nici o felie... dar daca ne vedem... poate fac rost de una ;)
Tokyo e mare... eu stau foarte aproape de Adachi-ku... tu prin ce zona stai?

GABRIELA spunea...

Salut.Eu stau chiar la 10 min de tokyo eki,in koto-ku.Nu am verificat cam cat e pana in zona ta dar mi-ar face placere sa ne cunoastem.Faci numai bunatati una si una...tot tu le mananci?O zi buna!

CristinaK spunea...

Gabriela, de facut fac multe :D, dar nu le mananc chiar pe toate :P Unele sunt preferatele mele, altele ale sotului, altele ale bulinutei mele si tot asa ;)...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails