marți, 25 decembrie 2007

Tort cu cocos si ciocolata

Photobucket
(forma detasabila 23x23cm)

BLAT
230g faina
1 lingurita bicarbonat
2/3 lingurita sare
120g unt moale
130g zahar
80g ciocolata amaruie
1 ou LL
240ml apa calduta
esenta vanilie

pt. insiropat blatul: 80ml lichior de cocos

MOUSSE COCOS
1 plic lapte praf de cocos
4 linguri pline de zahar
360ml lapte
3 lingurite amidon
3+3 linguri lapte rece
270ml smantana pt. frisca
3 linguri lichior cocos
15g gelatina

MOUSSE CIOCOLATA
2 oua
4 linguri zahar
2 linguri amidon
360ml lapte
90g ciocolata amaruie
15g gelatina
60ml lapte
240ml smantana pt. frisca

GLAZURA
180g smantana pt. frisca
225g apa
150g zahar
100g cacao
10g gelatina

Se da drumul cuptorului sa se incalzeasca la 180°C.
Se cerne faina impreuna cu bicarbonatul si sarea. Ciocolata se topeste la bain-marie si se lasa sa se raceasca.
Untul se freaca spuma cu zaharul, se adauga vanilia si ciocolata, apoi oul si se mixeaza bine. Se adauga si amestecul de faina, alternand cu apa.
Se toarna in tava unsa si tapetata si se coace cam 20-25 min. Se scoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

Intre timp se pregateste mousse-ul de cocos... laptele se pune la incalzit. Amidonul se dizolva in 3 linguri lapte rece si se pune apoi peste laptele fierbinte... se fierbe la bain-marie, amestecand, pana se ingroasa. Se da deoparte, se adauga laptele praf de cocos si lichiorul de cocos.
Gelatina se inmoaie in celelalte 3 linguri de lapte rece dupa care se pune putin la incalzit pana se dizolva complet. Se adauga peste amestecul de lapte si se amesteca bine.
Smantana se bate frisca impreuna cu zaharul si se adauga apoi peste crema de lapte racita; se omogenizeaza.

Blatul racit se readuce in forma si se insiropeaza cu lichiorul de cocos; peste el se toarna mouss-ul de cocos, se niveleaza si se da la frigider.

Se pregateste mousse-ul de ciocolata... Intr-o craticioara se amesteca amidonul cu zaharul, se adauga ouale batute si se omogenizeaza. Se toarna laptele si se pune totul la bain-marie, amestecand continuu, pana se ingroasa. Se da deoparte.
Gelatina se pune la inmuiat in lapte (60ml), apoi se incalzeste putin pana se dizolva complet. Se adauga la crema fiarta si se amesteca totul bine.
Ciocolata se topeste... se adauga si ea la crema.
Smantana se bate frisca (pt. varianta mai dulce se pot pune 2-3 linguri de zahar) si se adauga apoi la crema racita si se omogenizeaza.
Se toarna totul peste mousse-ul de cocos si se da din nou la frigider pt. cel putin 3 ore.

Dupa ce mouss-urile s-au intarit bine se pregateste glazura... gelatina se pune la inmuiat in 50ml apa sau lapte.
Intr-o cratita, pe foc, se pune apa cu smantana, se adauga zaharul si se amesteca. Cand s-a infierbantat bine se adauga si cacao si se amesteca bine, se lasa sa dea 2-3 clocote si se da deoparte. Se adauga si gelatina inmuiata si se amesteca bine. Se trece prin sita. Se lasa sa se raceasca putin... dar nu complet fiindca se incheaga.
Intr-o tava se pune un gratar; se scoate tortul din forma si se pune pe gratar. Se toarna glazura... cu o paleta sau un cutit lat se niveleaza usor atat deasupra cat si lateral, astfel incat toate marginile sa se imbrace in glazura... Se da din nou la frigider pana se intareste bine si glazura. Se decoreaza ... dupa preferinta ^-^.
Se taie cu un cutit inmuiat in apa fierbinte si sters la fiecare taietura...

Photobucket
Dupa o reteta trecuta de Daneza13 pe Culinar.

18 comentarii:

Gargarita spunea...

Numai bunatati ai aici pe blog.In special la prajituri-pentru ca astea imi plac mie cel mai mult-mai ales daca sunt cu ciocolata:)).Felicitari pentru minunatiile pe care le faci si le impartasesti si cu noi!!

ce inseamna ou LL??

CristinaK spunea...

Multumesc pt. cuvintele dragute, Gargarita !
Un ou LL e ceva mai mare decat unul "obisnuit"... initial reteta era pt. o forma mai mica si transformand-o mi-ar fi trebuit 1 ou si jumatate... asa ca am pus unul mare-mare :D ... Eu aici gasesc ouale separate pe dimensiuni: S, M, L si LL :)

Paradis spunea...

dupa ce-am facut cu vara-mea nu-ma uita praji de thanksgiving2008,am salvat reteta asta,ca-mi place cum arata.Te pup.

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Paradis! Te asigur ca-i un tort delicos ;)
Ti-a placut Nu-ma-uita?
te pupic!

Paradis spunea...

Am poza cu nu-ma-uita la meniu de thanksgiving2008 pe blogul meu.Mi-a placut prajitura foarte mult,si-am imprastiat reteta si prin Romania.Mersi,si nu o voi uita,ca ie foarte buna.

CristinaK spunea...

Si eu iti multumesc, Paradis!
te pupic!
P.S.
Mereu ma dai gata cu meniurile tale! Numai bunatati!!!

Anonim spunea...

Woow....arata minunat! Ca toate deserturile tale:) Mi-ar placea tare mult sa il prepar, dar unde gasesc lapte praf de cocos? Am cautat in supermarket-uri, insa nu am gasit. Multumesc frumos si o zi buna in continuare!

CristinaK spunea...

Multumesc, Andreea, si bine ai venit!
Daca nu gasesti lapte praf de cocos... se poate si fara ;) Pui laptele pe foc cu 1-1/2 cana fulgi de cocos si dai in 1~2 clocote, lasi sa se racoreasca putin si strecori, eventual pui intai un tifon in sita ca sa poti stoarce apoi mai bine cocosul. Daca poti folosi mai mult lichior, inlocuieste o parte din lapte cu lichior - acesta va da mai multa aroma mousse-ului ;)
Week-end placut!

Unknown spunea...

Ti-a iesit perfect! Felicitari!

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Iulia!
O saptamana excelenta!

Cristina spunea...

Nu gasesc lichior de cocos! As vrea o sugestie..exista vreo esenta care il poate inlocui? Daca nu pun deloc, gustul se va schimba semnificativ?

CristinaK spunea...

Nu, Chrystinutza, gustul nu se va schimba prea mult... aroma de cocos va fi mai delicata ;) Lichiorul l-ai putea inlocui cu sirop de cocos, dar s-ar putea sa nu-l gasesti nici pe acesta - aici o poza cu cel pe care-l folosesc eu uneori:
http://image.www.rakuten.co.jp/kawachi/img10161439619.jpeg
Esenta nu stiu daca este... eu n-am vazut de cocos...
Daca vrei totusi ceva mai multa aroma de cocos ai putea face un sirop subtire din apa si zahar si cand le fierbi pe acestea sa pui si fulgi de cocos; dupa care-l strecori si-l folosesti in locul lichiorului ;)
Sarbatori Fericite!

Unknown spunea...

arata extraordinar de bine ...pacat insa ca nu se gasesc ingredientele necesare ptr prajitura asta !

CristinaK spunea...

Multumesc, Emma!
Ce anume nu gasesti? ... Nu mi se pare a fi o reteta cu ingrediente de negasit sau de neinlocuit ;)

Unknown spunea...

lapte praf de cocos ...nu stiu de unde l.as putea cumpara ... si lichiorul de cocos :P

CristinaK spunea...

Stela, laptele praf de cocos este posibil sa-l gasesti pe la magazinele cu produse alimentare chinezesti sau poti aroma laptele (de vaca) cu fulgi de cocos: la 500ml lapte cam 100~200g fulgi de cocos; dai totul in 2~3 clocote si pe urma lasi sa se raceasca si strecori; ajustezi pe urma cantitatea de lapte necesara pt crema.
Lichiorul de cocos cred ca il gasesti pe la super-marketele gen Carrefour. Lichiorul Malibu am impresia ca l-am vazut (cand am fost in tara) la Carrefour sau Kaufland... scuze, nu mai retin unde... dar te poti lipsi de el. Daca faci un lapte "concentrat" cu fulgi de cocos iese destul de aromat. Eventual poti presa cativa fulgi de cocos peste glazura din jurul tortului pentru mai multa aroma ;)

Unknown spunea...

multumesc ..chiar mi-au fost utile sfaturile tale ... cu siguranta am sa o fac si eu ... sa ne mai incanti cu astfel de retete pentru k esti o adevarata sursa de inspiratie . Te pup :*

CristinaK spunea...

Cu cea mai mare placere, Stella!
Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de ajutor!
O saptamana placuta in continuare! pupicei!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails