marți, 15 septembrie 2009

Pasta dulce de fasole rosie

pentru aprox. 450g pasta:
150g fasole rosie - azuki
200g zahar
1 lingura mizuame (sau corn syrup, glucoza-sirop)
un praf de sare

Boabele de fasole se spala bine si se pun (intr-o oala) la inmuiat in apa - cam de 4~5 ori mai mult decat boabele. Se lasa asa o noapte sau cel putin 5 ore.
A doua zi se pune oala pe foc si se lasa sa dea in cateva clocote; cand incepe sa se adune ceva "spuma"

se toarna o cana de apa si se mai lasa cateva clocote, apoi se rastoarna totul intr-o strecuratoare.
Boabele se readuc in oala, se toarna alta apa si se lasa sa fiarba - adaugand apa mereu astfel incat boabele sa fie mereu acoperite de apa - pana ce se patrund bine si sunt moi. Se strecoara din nou.
Boabele scurse de apa se trec din nou in oala, se adauga zaharul si se amesteca usor. Se tin pe foc mic~potrivit amestecand usor. O parte din boabe se vor zdrobi si totul va deveni ca o pasta.
Se adauga si mizuame, se amesteca, se presara si sarea, se amesteca si se inchide focul.
Pasta rezultata se poate folosi ca umplutura la diferite dulciuri in doua variante:
- prima este asa cum a rezultat, adica cu boabele nezdrobite in totalitate
- a doua: pasta se trece prin sita rezultand astfel o pasta mai cremoasa, mai fina ;)

8 comentarii:

Mirona spunea...

Oishii desu yo! Buna, Cristina! Mie azuki mi-a placut de prima data cand am mancat mochi in Japonia ^_^ Am si facut tsubu-an odata. Mersi pt retetele tale, imi face placere sa regasesc atat de multe feluri de mancare preferate ^_^ Pot sa te adaug in blogroll-ul meu?

http://japonia-departe-aproape.blogspot.com/

CristinaK spunea...

Da, Misaki, multumesc! Te-am trecut si eu in listuta mea cu bloguri non-culinare ;)
Iti multumesc mult pentru vizita si pentru mesaj :) Ma bucur sa mai "cunosc" pe cineva cu aceleasi gusturi :)
week-end placut in continuare!

Mirona spunea...

Multumesc de add, Cristina! Blogul meu e mic si nou, dar imi astampara putin dorul de Japonia ^_^ Si mie imi pare bine sa te "cunosc"! Apropo de gusturi comune, eu sunt innebunita dupa mochi si dango si mancarea asiatica, in general. Cred ca numai natto nu mi-a placut :))

La voi e vreme frumoasa in Japo,iti urez sa te bucuri de ea ^_^

CristinaK spunea...

Multumesc, Misaki! Intr-adevar, avem parte de o toamna calda... sper sa tina cat mai mult :)
Mie-mi place natto, poate si fiindca imi plac aprox. toate leguminoasele ;) Si mochi, da, yammi... si dango - mitarashi si cei cu sos de susan imi plac cel mai mult ;)
O saptamana excelenta in continuare!

KikenHana spunea...

Am gasit azi, in mod cu totul surprinzator fasole azuki la un magazin cu produse naturiste. Bineinteles ca am si cumparat, fiind cu gandul la pasta dulce despre care stiam de la tine ca e omniprezenta in patiseria japoneza. Abia astept sa incerc zilele viitoare s-o fac! Voi reveni cu impresii.

CristinaK spunea...

Bine ai venit, Hana!
Chiar sunt curioasa cum ti se pare pasta... mie mi-a placut de prima data cand am gustat-o (in Jp) ;)
un week-end excelent!

Unknown spunea...

buna
am si eu o intrebare ...
am cumparat pasta de fasole neagra ...de pe korean food ...
este k ? o pot folosi la prajituri ?

CristinaK spunea...

Buna Cristina.
Din cate stiu eu, majoritatea pastelor coreene (din diverse tipuri de fasole) sunt fermentate, sarate sau picante si de obicei se folosesc la mancare. Daca cea pe care ai cumparat-o este dulce sau simpla (fara adaos de zahar sau sare) si este moale, sa curga, atunci cred ca o poti folosi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails