vineri, 5 martie 2010

Tort cu castane


blat (21cm)
5 oua
5 linguri faina
1 lingura de cacao
5 linguri zahar
1 lingurita rasa praf de copt

crema pt. umplut
300g piure de castane (neindulcit)
3 galbenusuri
100g zahar
240 ml lapte
esenta de rom

crema pt. decor
200ml smantana dulce pt. frisca
4 linguri zahar pudra
140g piure castane(neindulcit)
esenta de rom

castane coapte sau din sirop pt. decor
sirop pt. insiropat blatul

optional: 50g migdale coapte, 50 g ciocolata amaruie

Blatul
Galbenusurile se mixeaza cu jumatate din cantitatea de zahar pana se albesc si-si maresc volumul.
Faina cernuta impreuna cu praful de cacao si cel de copt se adauga la galbenusuri si totul se amesteca usor.
Albusurile se bat spuma tare cu restul de zahar si se adauga in 3 reprize (amestecand usor de fiecare data) peste compozitia precedenta.
Compozitia se toarna in forma tapetata cu hartie de copt si se coace la foc potrivit aprox. 40 min. (timpul de coacere poate varia in functie de cuptor). Cand este gata (se incearca cu scobitoarea) se lasa sa se racoreasca putin, apoi se scoate cu grija din forma si se lasa sa se raceasca complet pe un gratar.

Crema pt. umplut
Laptele se pune pe foc impreuna cu zaharul.
Galbenusurile se bat putin. Peste ele se toarna treptat laptele fierbinte, amestecand bine. Totul se readuce pe foc si se tine amestecand continuu pana se ingroasa. Se trece printr-o sita - aceasta operatie nu este neaparat necesara, dar ca sa iasa o crema finuta este bine sa fie facuta ;) Vasul cu crema se pune in altul cu apa cu gheata si se amesteca in crema pana ce aceasta se raceste - si aceasta operatie este optionala, dar la fel ca si precedenta, face crema finala mai finuta ;)
Crema racita se adauga putin cate putin peste piureul de castane (daca se pune toata o data, piureul de castane nu se desface bine!); se adauga si esenta de rom.

Crema  pt. decor
Smantana se bate frisca impreuna cu zaharul pudra. Se opresc 2~3 linguri pt. decor.
La piureul de castane se adauga esenta de rom, se amesteca, apoi smantana cate o lingura pe rand, amestecand usor dupa fiecare.

Blatul se taie in 3. Prima foaie se insiropeaza...
(o mica paranteza :)... mie mi-a crescut blatul ca nebunul :D asa ca i-am taiat partea de sus, cea bombata, am facut-o firimituri, am mai adaugat 50g migdale coapte tocate si 50 g ciocolata amaruie rasa si putina crema pt. umplut - cat sa se lege putin compozitia si sa nu mai fie firimicioasa:


si-am intins-o (pe o folie) la dimensiunea blatului,


apoi am rasturnat-o peste prima foaie de blat si-am presat usor.)


Se intinde jumatate din crema pt. umplut, se aseaza a doua foaie de blat, se insiropeaza, se acopera cu restul de crema pt. umplut. Se pune si ultima foaie de blat si se insiropeaza.
Tortul se imbraca in crema pt. decor, decorandu-l dupa preferinta :)

33 de comentarii:

Unknown spunea...

Ce frumos l-ai ornat :) si la gust cred ca e o nebunie :P
Week-end placut!

Elena Toma spunea...

Cristina, este tare frumusel si interesant acest tort. Nu m-am indurat pana acum sa fac un dulce cu castane, dar voi face. Cum nu sunt maestra ca tine la ornat, cred ca voi presara ceva fulgi de migdale prajiti si castane peste crema de decor. Felicitari! O primavara frumoasa cu multe bucurii langa familia ta!

ana .araki spunea...

superb! fara cuvinte!

CristinaK spunea...

Isabela, castanele impreuna cu romul mi se pare ca fac o combinatie mai mult decat delicioasa... deci pentru noi a fost super la gust :)
te pupic! un week-end minunat!

CristinaK spunea...

Multumesc, Elena! Nu sunt maestra, dar ma straduiesc... la modelul acesta de impletitura i-am "prins" secretul si acuma il folosesc destul de des la ornat ;)
O primavara cat se poate de minunata si tie si mai ales cat se poate de delicioasa! :)
week-end placut!

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Ana!
week-end placut!

Mirona spunea...

Ah, castane, le duc dorul! Am vazut si in Bucuresti, la Auchan, pentru cine este interesat ^_^ Felicitari, Cristina, este foarte apetisant :D

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Misaki!
te pupic dulce! un week-end minunat!

Anca spunea...

ce bunatate !
Hi ,te asteapta niste premi la mine pe blog de 8 Martie daca iti face palcere sa-l ridici .....

CristinaK spunea...

Multumesc mult de tot, Anca!
un week-end excelent!

cupcake spunea...

felicitari pentru blog, imi place, si tortul asta al tau e perfect nu am folosit nicioadata castanele ar trebui sa incerc ca arata prea tentant:)

CARMEN spunea...

Minunat tortul prezentat aici, este cu siguranta si deosebit de gustos!
Sunt curioasa ce pregatesti pentru 8 martie :)
Îti doresc o primavara minunata Cristina draga!

CristinaK spunea...

Antzu, daca gasesti castane sau piure de castane incearca si... n-o sa-ti para rau ;)
Multumesc mult!

CristinaK spunea...

Carmen, iti multumesc mult! O primavara minunata si tie, draga Carmen!
De 8 Martie n-o sa fac nimic, din pacate... cu toate ca se spune "Ziua Internationala a Femeii" aici nu stie nimeni de o asemenea zi...

LauraAdamache spunea...

La Multi Ani draga mea!! Iti doresc un 8 Marie plin soare si caldura si o primavara minunata!! Te pupic!!
Tortul arata minunat si cred ca este o nebunie!!

iulia spunea...

La multi ani, draga Cristina! Un 8 Martie fericit! Iti doresc o primavara frumoasa, multa dragoste si bucurii! Pupppp!

potenta spunea...

imi ploua in gura...cred ca voi incerca si eu asa ceva ...:)

CristinaK spunea...

Just me, Laura, va multumesc mult de tot pentru urari!
♥♥♥♥♥
Va doresc din suflet o primavara insorita - din toate punctele de vedere! :)

fimere spunea...

un magnifique gâteau aux saveurs très alléchantes
bonne journée

MihaeRa spunea...

Hmm..ce gust bunut tb. sa aiba...yamm yamm..
Te asteapta cateva premii pe blogul meu;;)!

Anonim spunea...

arata exceptional tortul..

CristinaK spunea...

Merci beaucoup, Fimère! Un beau printemps!

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult de tot, Miha!

Irmina Díaz-Frois Martín spunea...

Very, very beautiful and good.

CristinaK spunea...

Iulia, iti multumesc mult de tot! ♥♥♥♥♥ Scuze fiindca ti-am raspuns asa tarziu, dar nu stiu de ce n-am primit mesaj despre comentariul tau :(
pupicei dulci! Un weekend minunat si delicios!

CristinaK spunea...

Potenta, iti multumesc mult! ♥♥♥♥♥
Ca si in cazul Iuliei, de-abia azi mi-a ajuns mesajul de instiintare despre comentariul tau... Scuze!

CristinaK spunea...

Thank you very, very much, Irmina!

Mara spunea...

Bun ;)

CristinaK spunea...

Multumesc, Mara! :)

fete suspecte spunea...

mmm ce bine arata zici ca e tiramisu

CristinaK spunea...

... dar cu alt gust ;)
Multumesc mult, fetelor! :)

raluka spunea...

Buna doamna!Ochesc de mult timp acest tortuletz si akuma il fac!Am marit putin ingredientele pt ca tava mea are 23cm.Am sa incerc sa fac modelul intokmai ca al dumneavoastra cel de "cosulet"sper sa-mi iasa!va pup si va salut!

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult, Raluka! Sper din toata inima sa-ti placa tortul!
Un sfarsit de saptamana minunat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails