joi, 8 noiembrie 2007

Prajiturele cu ciocolata si ghimbir

(24 de bucati)

180g ciocolata amaruie
60g unt nesarat
2 oua (la temp. camerei)
100g zahar (sau 150g pt. varianta mai dulce)
3 linguri ulei
100g faina
1 lingurita praf de copt
un praf de sare
100g ghimbir confiat

zahar pudra

Se da drumul la cuptor sa se incalzeasca la 180°C.
Ghimbirul se toaca.
Faina se cerne impreuna cu praful de copt si sarea.
Untul se taie cubulete, ciocolata se toaca si se pun ambele intr-un castron rezistent la caldura si se baga 2 min. la microunde. Se scoate castronul si se amesteca bine pana se omogenizeaza si s-a topit toata ciocolata.
In alt castron se bat ouale putin, se adauga si zaharul si se mixeaza pana compozitia isi tripleaza aproape volumul si devine deschisa la culoare. Se toarna uleiul treptat si mixand continuu, apoi amestecul de ciocolata si unt, se amesteca bine. Se adauga amestecul de faina si se amesteca usor dar bine cu o paleta, apoi ghimbirul tocat si se amesteca usor.
Se pune cam o lingura plina in fiecare forma

Photobucket

si se coace cam 20-25 min. (se incearca cu scobitoarea). Cand sunt gata se mai lasa vreo 5 min. in forma dupa care se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca.

Photobucket

Dupa ce s-au racit bine se pudreaza cu zahar.

Photobucket

~~~~~~~
O forma are diametrul de 3.5cm la baza de jos si 4.5cm la cea de sus si inaltimea de 2 cm.

8 comentarii:

Anonim spunea...

arata f.bine prajiturelele de ghimbir,ce vroiam sa te intreb,nu se simte gustul de shoga,de iute?nu am mancat niciodata,in schimb,am mai auzit de prajituri cu shoga :)

CristinaK spunea...

Aproape ca nu se simte... shoga fiind o data fiarta cu zahar, nu mai este asa de... picanta^-^.

nasha spunea...

vai ce -mi place papa ta ! arata atit de imbietor si innebunitor tot ce faci; asta stii nu -ti mai spun ;
mie nu-mi place ghimbirul asta deloc ; zau daca nu imi vine sa incerc reteta asta > poate allor mei le-o place , or fi uitat de anul trecut de cind am prestat Panforte ( ala -i cu ginger )...Ca de sanatos e sanatos cit cuprinde.
p.s. fetele ce este aia shoga ? e in reteta asta ?thx

CristinaK spunea...

Lili, "shoga" e ghimbir in japoneza^-^...
te pupic!

nasha spunea...

merci .
gingerul asta imi place numai Bere :)
yummy
revenind: Cristina ai pus minunile aste pe culi ?

CristinaK spunea...

Nu, nu am trecut prajiturelele pe Culi...
pupicei!

nasha spunea...

Cris
am executat ciocolatoasele tale cu ginger ; desi le-am facut in stilul meu ciobanesc ( care nu respecta 100% reteta initiala nici macar prima data- pfua !!!!!) ne-au placut muuuuuuult;
gingerul NU se cunoaste; nu -i simt taria; imi fusese frica; e placuta tare; mi-a iesit un pic cam dulce- ca am pus cioco de lapte;atit de comentat "negativ"ptr gustul nost'
pup!

CristinaK spunea...

Lili, te pupic si thanks ca ai incercat reteta^-^ ... e una din "ciocolatoasele" mele preferatele :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails