luni, 3 septembrie 2007

Bavareza cu ceai verde

Photobucket

(2-3 pers.)

350ml lapte de soia
20g fructoza (sau 30g zahar)
5g gelatina vegetala (agar)
un praf de sare
1 lingura rasa pudra de ceai verde (matcha)

1 lingurita amidon + 1 lingura apa

Laptele, fructoza, sarea si gelatina se amesteca intr-o craticioara si se pun pe foc potrivit, amestecand continuu. Cand aproape sa dea in clocot se da putin deoparte; se dizolva amidonul in apa si se adauga peste amestecul de lapte. Se readuce pe foc, dar mic si se tine cam 2-3 min., amestecand continuu. Se inchide focul, se iau cateva linguri din acest amestec si se dizolva in el praful de ceai verde; se toarna peste restul ramas in craticioara si se omogenizeaza. (Am uitat sa mai fac poze cu amestecul in cratita scuze!)
Se trece prin sita, se toarna in forme. Dupa ce s-a racit se da la frigider pt. 1-2 ore pana se intareste.

Eu am avut niste forme cu "model" asa ca am facut si un sirop ca sa umplu "modelul".

sirop - optional
1/2 lingurita ceai verde
15g fructoza (sau 20g zahar)
1 lingurita amidon
50ml apa

Toate in afara de apa se amesteca bine. Se toarna si apa treptat, amestecand. Se pune pe foc mic-potrivit si se tine pana se leaga. Se lasa sa se raceasca. Se decoreaza cu el bavareza (mai ales cui ii place mai dulce).

Photobucket


6 comentarii:

ALINA spunea...

Suuuuper bun! Am facut de 2 ori azi asa de incantata am fost. Dar nu ma prind cum sa fac sa iasa frumos in forma, mie nu-mi mai ies din pahar- am incercat si in pahar de plastic si in castron de ceramica.

O reteta simpla de inghetata cu matcha ai cumva?

CristinaK spunea...

Alina, eu cand o scot din forma de plastic tin forma cu fata in jos, dar putin inclinata intr-o parte si desprind usor marginea cu o scobitoare astfel incat sa intre aer pana la baza formei... dar cred ca depinde si de forma... cele care le-am folosit eu sunt pentru gelatine, bavareze, etc. si au peretii foarte luciosi si poate din acest motiv iese crema destul de usor... dar daca faci in castronele de ceramica ai putea sa servesti crema asa si sa-i torni sosul deasupra (daca-l folosesti) sau sa-i faci un mot de frisca si gata ;)
Inghetata poti sa o faci dupa reteta ta preferata de inghetata de vanilie la care sa adaugi matcha... Eu fac inghetata cu crema fiarta + frisca:
2~3 lingurite matcha se dizolva in 2 linguri de lapte fierbinte;
2 galbenusuri se freaca pana se albesc cu 80g zahar, peste ele se toarna 200ml lapte fierbinte + matcha dizolvata si se amesteca bine. Se pune totul pe foc si se tine amestecand pana se leaga crema. Se rastoarna intr-un castron, iar acesta se puna in alt castron cu gheata si se amesteca crema pana se raceste.
Se adauga 100g smantana batuta frisca si se da la congelator.
Pofta buna!

ALINA spunea...

Super reteta de inghetata! Am fauct-o imediat, doar ca sunt pe cale sa raman fara rezervele de matcha! Oishiiiiii

CristinaK spunea...

Dõmo arigatõ! ♥♥♥ Incantata sa aud ca ti-a placut inghetata ;)
Matcha daca ti se termina... nu mai gasesti?

ALINA spunea...

In Romania nu se gaseste dar o sa plec in curand si sper sa gasesc prin Dubai. Daca nu fac in continuare ca si acum, dau comanda :-) prietenei mele din Tokyo.

Azi mai fac o portie de bavareza!

CristinaK spunea...

Pofta buna, Alina! :) Ma bucur nespus ca ai indragit aceasta reteta ;)
Calatorie placuta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails