duminică, 9 septembrie 2007

Supa miso cu legume

(4-6 pers.)

1 piept de pui (fara piele) (*)
1 morcov
1-2 cartofi
1 ceapa
6 cani dashi sau apa (1200ml) - fierbinte
1-2 linguri ulei de susan (sau altul, dar nu de masline)
1 lingura sake (sau vin alb)
4 linguri pasta miso
1 lingurita sos de soia
300g tofu
ceapa verde tocata
pudra de ardei iute (togarashi) - optional

Carnea si legumele le-am taiat in bucati potrivite. Le-am calit in ulei pana ce carnea si-a schimbat culoarea. Am adaugat dashi si cand a inceput se clocoteasca am adunat spuma, am adaugat si sake-ul, am pus capacul si-am lasat pe foc mic pana s-au fiert bine legumele si carnea.

Photobucket

Am luat putina supa din oala si-am dizolvat in ea pasta miso. Am turnat-o peste toate din oala, am adaugat si tofu taiat cubulete si sosul de soia si-am mai lasat sa dea in 2-3 clocote.

Photobucket

Am trecut supa in castronele, am presarat ceapa verde si pudra de ardei...

Photobucket

4 comentarii:

Happy life spunea...

wow..e pt. prima oara cand vad misoshiru cu carne,tsugoiiii,oishii so.

CristinaK spunea...

oishii yo!^-^
...poate-l stii dupa "kenchinjiru"...

feldefel.arts spunea...

Buna Cristina! Ce ma bucur ca te-am gasit! Am si eu o intrebare legata de pasta miso: pe punga mea scrie ca dupa ce o dizolv si o pun in supa, nu se mai da in clocot. Si sint in dilema, pentru ca de obicei imi ramine si pe a doua zi, si o mincam rece. Vad ca tu o dai in clocot. Sa inteleg ca nu este nici o problema? Multumesc mult!

CristinaK spunea...

Buna!
In general este bine sa nu fierbi miso prea mult... 2~3 clocote sunt doar cateva secunde ;)
Daca miso fierbe prea mult mancarea / supa respectiva devine mai sarata, iar miso isi pierde din aroma si din proprietatile "terapeutice" (fiind un aliment fermentat), dar in bucataria japoneza sunt si mancaruri si sosuri cu miso care se fierb mai mult ;)
Supa miso o poti incalzi fara nici o problema... doar ca recomandat ar fi sa nu o clocotesti :) Cand incalzesti supa sa ai in atentie sa amesteci in ea de cateva ori inainte de a o pune pe foc si cat este pe foc, fiindca pe toata perioada (de exemplu, peste noapte) cat supa a stat nemiscata miso s-a lasat in jos si daca pui supa asa la incalzit poate "bubui" - putin cam exagerat spus, dar cand miso este depusa pe fundul oalei, prin incalzire, sub miso se formeaza bule mari de aer care pocnesc in oala, improscand peste tot ;)
Pofta buna!
Iti multumesc mult pentru mesaj!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails