joi, 6 septembrie 2007

Chahan

un castron de orez fiert scazut (aprox. 450g), caldut
2 oua

150-200g carne, azi am folosit porc, taiata feliute
1/2 ceapa tocata

legume colorate, azi morcov, ardei verde, ardei rosu (in total aprox. 150g)
6 linguri ulei

un praf de ghimbir (optional)
un praf de "5 arome" (optional)

Fiindca mi se terminase sosul Worcestershire (am sa trec la sfarsit si reteta cu el) pentru gust azi am folosit un praf instat pt. mancaruri chinezesti - la ingrediente scrie: esenta de pui si porc, esente de legume si ceva E-uri pentru aroma☺. Asa ca poate fi inlocuit, zic eu, cu delikat, consome, vegeta sau alte chestii pentru gust sau pur si simplu numai cu sare si piper - in cazul acesta iese mai bun daca se fierbe orezul intr-o supa de legume sau de carne... eu fac asa cand fac cu conserva de ton in loc de carne si atunci inlocuiesc o parte din apa in care fierb orezul cu supa de la conserva. Cand folosesc peste din conserva calesc numai legumele, iar pestele il adaug spre sfarsit... hai ca am luat-o pe alta linie, deci:

Am calit bine carnea cu ceapa in 3 linguri ulei, am adaugat si legumele taiate cubulete si am mai calit putin. Le-am scos deoparte.
Am batut ouale cu "instantul", am pus si orezul peste ele si am amestecat bine. Am calit in 3 linguri de ulei pana s-a facut bine oul si orezul s-a separat bob cu bob.

Photobucket

Photobucket

Peste orez am pus legumele si carnea si am mai calit putin. Am inchis focul si-am presarat ghimbirul si "5 arome" si... gata!

Photobucket

Daca vreti sa folositi "ceva sosuri" in loc de "instat" atunci carnea taiata o lasati la marinat pt. 10 min. in urmatorul amestec:
1 lingurita vin alb
1 lingurita sos de soia
1 lingurita zeama ghimbir
1 lingurita ulei susan
1/4 sau 1/2 praz tocat foooarte marunt
iar in amestecul de ou si orez, in loc de praful instant adaugati 1 1/2 lingura sos Worcestershire, sare si piper dupa gust.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails