duminică, 2 septembrie 2007

Chirashi-zushi

(varianta mea)

Inainte de toate am fiert orezul-sushi

Am pregatit apoi legumele:

* 1 morcov - l-am taiat rondele pe care le-am fiert in:
100ml supa, 2 lingurite zahar, 1 lingurita vin alb, putina sare
dupa care le-am scurs si am "decupat" cateva floricele (cu forma). Cateva din "marginile" ramase le-am tocat si le-am pastrat pt. final.
* 1 ardei mic rosu - l-am fiert in zeama care a ramas de la morcov, dupa care l-am taiat "cubulete" mici

Photobucket

* cateva rondele de radacina de lotus (le-am avut deja fierte) le-am pus pe foc impreuna cu:
4 linguri supa, 2 linguri otet, 1 lingura zahar, putina sare
si cand a inceput sa clocoteasca am inchis focul si le-am lasat asa pana s-au racit dupa care le-am taiat putin pe margine, pe langa gauri, ca sa le dau aspect de floare. Marginile taiate le-am pastrat pt. final.

Photobucket

*aprox. 50g ciupercute pe care le-am fiert in:
100ml supa, 2 linguri zahar, 1 lingura vin alb, 1 lingura sos de soia
pana a scazut zeama complet. Ciupercutele mai mari le-am pastrat pt. decor, iar cele mici pt. orez.

Photobucket

* 130g carne de crab (cateva bucati le-am pastrat pt. decor, iar restul le-am desfacut in suvite - le-am pastrat pt. final)
* cateva boabe de soia verde fierte
* putina omleta-rulada (marginile) taiata julienne

Si cu toate gata: cele pt. decor si cele pt. orez

Photobucket

am trecut la aranjat.
Orezul fiert l-am amestecat cu otetul dulce (4 linguri otet, 3 linguri zahar, 1 1/2 lingurite sare). In orezul-sushi rezultat am adaugat legumele tocate (marginile de morcov si de radacina de lotus), ciupercutele mici si carnea de crab desfacuta in suvite si-am rasturnat totul intr-o farfurie mare si-am nivelat (sa nu fie ca o movila).
Pe margine am pus rondele de radacina de lotus si cateva din floricele de morcov, deasupra am "imprastiat" bucatile de omleta, ardei rosu,

Photobucket

ciupercile, carnea de crab si boabele de soia verde. Si finalul a aratat asa:

Photobucket

6 comentarii:

CamiWitt spunea...

Doamne, am ramas ca la dentist. Sa vad daca oi avea si eu cindva atita rabdare.. Ce gust are radacina de lotus?? te tzuc dulce Cami

CristinaK spunea...

Cami, radacina de lotus n-are un gust "iesit din comun" :D... sa zic ca ar semana putin la gust cu o ridiche (care nu e iute) ;) ... mie-mi place mult fiindca este "crocanta", chiar si dupa ce este fiarta sau calita...
week-end placut in continuare! pupicei!

CamiWitt spunea...

Mersi mult pt. raspuns. am sa merg zilele urmatoare la noi la magazin asiatic sa cumpar, ca tare curioasa sint. o duminica placuta. Cami

CristinaK spunea...

Chiar sunt curioasa daca-ti place radacina de lotus :) mie mi-a placut de prima data cand am gustat ;)

Vulpitza spunea...

Gizas, mi-au iesit ochii ca la melc!! Arata fantastic. Am zis de mii de ori sa incerc sa fac si eu. Luasem si nori si orez si au ... expirat :(

Iese oare din prima?? Daca fac vreodata iti dau link sa critici :D

CristinaK spunea...

Vulpitza, trebuie sa incerci fiindca altfel nu ai de unde sa stii daca o sa-ti iasa ;) Dar "chirashi" n-are cum sa nu-ti iasa... doar trebuie sa le amesteci pe toate ;)
Daca faci, da de veste! :)
O zi placuta in continuare!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails