duminică, 9 septembrie 2007

Rulouri Floare si Rasarit de Soare

Intai am facut orezul-sushi...

Orez portocaliu
100g orez sushi
1 morcov mic fiert, pisat -> 25g piure portocaliu
Se iau 15g din piure se se amesteca cu orezul. Restul de piure se pastreaza.

Orez rosu
100g orez sushi
1/2 ardei rosu fiert sau copt, curatat de pielita si pisat -> 15g piure rosu
Se amesteca tot piureul cu orezul.

Orez verde
100g orez sushi
1/2 ardei verde fiert sau copt, curatat de pielita si pisat -> 15g piure verde
Se amesteca tot piureul cu orezul.


Rulou floare-1

orez portocaliu (tot)
20g orez verde

1 lingura din orezul portocaliu se da deoparte (pentru mai tarziu ).

Restul se intinde pe 1/2 foaie nori

Photobucket

si se ruleaza. Se taie in trei.

Photobucket

Fiecare rulou se taie in doua pe verticala.

Photobucket

Pe alta jumatate de foaie nori se aseaza aceste jumatati, cu taietura in jo, lasand cam 2-3 mm intre ele.

Photobucket

Deasupra, cam intre a 2-a si a 3-a jumatate de rulou se pune orezul verde

Photobucket

si se ruleaza strans totul astfel incat prima jumatate de rulou sa vina lipita de ultima. Pe la capete o sa iasa putin orez, il presati putin cu un cutit umezit.

Photobucket

Taiati in patru felii, stergand si umezind cutitul dupa fiecare taietura.

Photobucket


Rulou floare-2

orez rosu (tot)
20g orez verde
50g orez sushi

1 lingura din orezul rosu se da deoparte (pentru mai tarziu).

Se face la fel ca Rulou floare-1, doar ca inainte de a-l taia in 4 felii, intindeti pe 1/2 foaie nori orezul alb

Photobucket

si rulati strans in ea Rulou floare-2. Taiati in patru.

Photobucket


Rulou Rasarit-de-Soare

orez portocaliu
1 lingura orez portocaliu se amesteca cu 1 lingura orez rosu si restul de morcov

orez verde-inchis

restul de orez verde se amesteca cu 1 lingurita susan negru sau 1 lingurita nori tocat marunt

orez galben
170-200g orez sushi se amesteca cu 2 galbenusuri fierte

80g orez sushi

Orezul verde-inchis se intinde pe 1/2 foaie nori. Se taie in doua.

Photobucket

Asezati una din aceste jumatati, pe alta 1/2 foaie de nori, presand-o din lateral si dandu-i forma "muntelui". Vazut din fata apare ca un triunghi.

Photobucket

Faceti la fel si cu cealalta.
Umpleti cu orez alb spatiul dintre ele

Photobucket

si lateral, presand usor.

Photobucket

Photobucket

Impartiti orezul galben in trei si intindeti fiecare treime pe 1/2 foaie nori si rulati pe lung. Taiati fiecare sul in doua. Deci vor rezulta 6 suluri mici. Fiecare sul il presati putin la o margine - vazut din fata apare ca o "picatura". Acestea vor fi razele soarelui.

Photobucket

Asezati o "raza" pe aranjamentul precedent (pe "munti"), la margine. Faceti in mana un sul din orezul portocaliu si il puneti in centru, langa raza.

Photobucket

Completati cu restul razelor, presandu-le usor cu mana si adunandu-le in jurul "soarelui".

Photobucket

Inchideti peste ele cu restul de foaie. Nu o sa ajunga sa rulati complet asa ca mai rulati intr-o foaie din partea unde a ramas liber. Presati bine. Taiati in 4 sau 6 felii.

Photobucket

Si toate...

Photobucket

14 comentarii:

Edith spunea...

Buna Cristina, bine te-am gasit :)
Super sushi-ul tau! Sunt sigura ca o sa mai gasesc tot felul de chestii faine pe la tine, insa m-am oprit intai la sushi.

CristinaK spunea...

Buna, Edith si bine ai venit! Bucuroasa sa aud ca-ti place sushi... si sper sa mai gasesti pe aici ceva pe gustul tau ^-^...

Blue Water Lily spunea...

Wooow!!! Este incredibil! Esti o adevarata artista! Cata indemanare si rabdare trebuie sa ai ca sa iasa atat de frumos :) Felicitari :)

CristinaK spunea...

Bine ai venit, Blue Water Lily! Iti multumesc pentru cuvintele dragute... dar nu m-as numi o artista... nici pe departe :D... de rabdare nu duc insa lipsa... cand fac ceea ce imi place ;)

Muza-chan spunea...

Foarte frumoasa prezentarea.

CristinaK spunea...

Multumesc mult, Muza-chan si bine ai venit!

Ligia spunea...

Arata superb, foarte frumoase! Eu pot sa spun ca sunt anti-talent la sushi. Niciodata nu stiu ce sa pun in orez, in asa fel incat sa aiba gustul celor facute la restaurant. Am incercat o gramada de retete gasite pe internet, dar nici o sansa. Poate ma ajutati si multumesc mult.

Ligia
www.ligiapop.com

CristinaK spunea...

Si eu iti multumesc, Ligia! Bine ai venit!
Ligia, nu stiu in ce masura te pot ajuta... avand in vedere ca retetele trecute aici (chiar si cea pt. orezul-sushi) au "gustul de acasa" :)
In legatura cu orezul sushi, iti pot impartasi cateva "maruntisuri" destul de importante, as spune eu: in primul rand, orezul (orez "special" pt. sushi) trebuie sa fie fiert corect, adica fiert scazut, astfel incat boabele sa fie lipite intre ele, dar in acelasi timp sa se distinga bob cu bob; in al doilea rand, ingredientele de la otetul dulce sa fie bine amestecate: zaharul si sarea sa fie dizolvate complet; iar in al treilea rand, atunci cand otetul dulce se adauga peste orezul fiert (si inca fierbinte!) acesta din urma sa fie amestecat usor, dar bine, de jos in sus ca si cum am vrea sa-l aerisim ;) Aici as veni cu un mic sfat: toarna otetul-dulce treptat si gusta din cand in cand... in functie de gustul tau si de textura orezului poate nu intotdeauna trebuie sa torni tot otetul-dulce ;)
Nu stiu daca te-am ajutat catusi de putin, dar sper... m-as bucura daca ti-ar reusi orezul pt. sushi... mie personal imi place foarte mult, mai ales vara, cand gustul dulce-acrisor mi se pare cel mai potrivit pt. caldurile din Jp ;)
Iti doresc o saptamana excelenta!

P.S. Imi place blogul tau! Are o multime de retete interesante!

Ligia spunea...

Am ramas fara glas! Absolut minunate!

CristinaK spunea...

Iti multumesc mult, Ligia!

Ligia spunea...

Am regasit aceasta postare si am fost din nou foarte impresionata. Felicitari, ai un adevarat talent.

CristinaK spunea...

... N-am eu foarte mult, dar ma straduiesc cat pot... Iti multumesc mult inca o data!
week-end placut!

Mihaela spunea...

wow, super, mai tare ca Morimoto :) eu nu sunt mare fan sushi, dar as incerca cate o bucatica de la tine :)

CristinaK spunea...

Cu cea mai mare placere, Mihaela! :) Poti sa iei mai mult decat o bucatica ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails