vineri, 7 septembrie 2007

Supa cu carne de porc (tonjiru)

Principalele "componenete" ale acestei supe sunt carnea de porc si pasta miso; restul, adica legumele, nu sunt "batute in cuie" orice... cat mai variate si mai colorate...

Azi am folosit:
morcov
ridiche daikon (*1) sau gulie sau ... fara
cartofi taro curatati(*2) sau cartofi taiati in 4 sau 8 (depinde de marime)
pastai
ciuperci
praz
Cam cate 50-70g, din fiecare, la care am adaugat aprox. 100g carne de porc.

Morcovul,daikon-ul si carnea le-am taiat feliute. Pastaile, in doua, prazul rondele. Ciupercile le-am lasat intregi ca erau mici.

Photobucket

Toate, exceptand pastaile si prazul, le-am calit intr-o lingura de ulei...

Photobucket

si apoi am turnat peste ele 600ml dashi (sau apa) fierbinte...

Photobucket

si le-am lasat sa fiarba pana s-au patruns bine legumele. Am adaugat si pastaile si prazul si am mai lasat sa fiarba cam 5 min.
Separat, peste 2 linguri de miso

Photobucket

am turnat putina supa din oala de pe foc si am amestecat pana s-a dizolvat bine. Am turnat-o peste legumele fierte

Photobucket

si am mai lasat sa dea in 2-3 clocote. Si...gata!

Photobucket

(*1) daikon este o ridiche de culoare alba si lunga. Marimile sunt diferite, dar cea mai des folosita pe aici este destul de mare... cam peste 30-40 cm lungime si diametrul de peste 6-7 cm
(*2) taro (in japoneza, satoimo) este un soi de cartof. Sunt mai multe soiuri: rotunzi, lungi, ovali...
- imagini pt. (*1) si (*2) vezi aici

4 comentarii:

Varucu. spunea...

Am vazut ca in cateva retete care vreau si eu sa le incerc, ai ca ingredient 'pasta miso'. Daca imi poti spune de unde pot gasi si eu, ar fi minunat. Inainte sa'mi spui ca gasesc in orice supermarket, nu locuiesc in Bucuresti sau in alt oras mare.

Multumesc anticipat.

CristinaK spunea...

Cappuccino, eu locuiesc in Japonia de cativa ani, deci gasesc miso in orice market (mai mic sau mai mare) :)
Dar lasand gluma la o parte, acum ceva vreme o vizitatoare a blogului mi-a dat aceasta adresa:
http://www.armoniecunatura.ro/magazin.html
a unui magazin online unde se gasesc si cateva "ingrediente" pentru bucataria japoneza ;)
O saptamana delicioasa!

Varucu. spunea...

Multumesc foarte mult!

CristinaK spunea...

Cu placere, Cappuccino!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails