miercuri, 12 septembrie 2007

Tort Punch

Photobucket

(forma detasabila de 18cm)

2 foi de blat - groase cam de 1cm si cu diametrul de 18cm (#)

umplutura
375g resturi de blat (sau de chec)
160g gem de caise
50g stafide inmuiate
240g rahat colorat taiat cubulete (sau mix de fructe uscate)
2 linguri suc de lamaie
coaja rasa de la o portocala
coaja rasa de la o lamaie

decor:
2 linguri gem de caise
aprox. 600g fondant*
100ml sirop
putin colorant rosu
9 cirese confiate
putina ciocolata

Intr-un castron amestecam toate ingredientele de la umplutura, in afara de resturile de blat...


Photobucket

in alt castron faramitam resturile de blat...


Photobucket

peste care adaugam apoi amestecul cu rahat si gem.


Photobucket

In forma de tort, pe fundul careia am pus hartie cerata (hartie de copt), punem o foaie de blat


Photobucket

apoi umplutura, in trei reprize, presand compozitia de fiecare data


Photobucket

si acoperim cu cealalta foaie de blat si presam bine.


Photobucket

Dam la frigider cam pt. o ora.
Scoatem din forma, asezam pe un gratar (ca sa se scurga fondantul)


Photobucket

ungem deasupra cu gem de caise incalzit putin


Photobucket

si turnam forndantul fierbinte.


Photobucket

Decoram cu cirese confiate si ciocolata...


Photobucket

______________________________________
(#) Blatul folosit de mine a fost Castella - coapta in forma de 23x23cm, din care am taiat cele doua discuri de 18cm, am oprit apoi 375g iar restul, nu a ramas prea mult, l-a papat bulinuta mea.
_______________________________________


*FONDANT

600g zahar
180g apa
20g mizuame (sau glucoza sau corn syrup)
1 lingura suc de lamaie

Punem zaharul cu apa intr-o cratita,

Photobucket

pe foc. Cand incepe sa clocoteasca si sa faca spuma, o adunam


Photobucket

din cand in cand stergem peretii cratitei cu o pensula inmuiata in apa (si scuturata) ca sa nu se zahariseasca.
Dupa cateva minute de fiert incepe sa se lege sirop; facem testul daca s-a legat bine: luam putin sirop si-l punem intre degete... daca se intinde "ata"

Photobucket

atunci este gata. Dam deoparte, adaugam mizuame (glucoza) si sucul de lamaie

Photobucket

si amestecam usor pana se omogenizeaza.
Aici, eu am rasturnat intai siropul in alt castron, dupa care l-am pus in altul cu apa cu gheata si-am inceput sa mixez

Photobucket

nu dureaza mult... si se albeste. Dam deoparte. Adaugam si colorantul si mai mixam cateva secunde.

Glazura cu fondant
fondantul rezultat anterior
100ml sirop (eu am pus cu aroma de vanilie)

Intre timp fondantul s-a intarit. Il punem la incalzit impreuna cu siropul, amestecam, si cand s-a omogenizat amestecul si s-a inmuiat bine (curge ca o smatana dulce) il turnam peste tort.

___________
Reteta de fondant este facuta, cu mici schimbari, dupa reteta Natashei de pe Culinar.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails