duminică, 2 septembrie 2007

Castella

O specialitate a unei regiuni numita Nagasaki. Initial se pare a fi o reteta spaniola, adusa de portughezii veniti in portul Nagasaki in secolul al 16-lea. E o varianta a "pandispanului" Pain d'Espagne, doar ca are ca specific o crusta maronie atat la baza cat si la suprafata. Fata de reteta originala (oua, zahar, miere si faina) circula si variante: cu pudra de ceai verde, cu cacao, cu branza... Traditional este un chec lung de aprox. 27 cm, dar se gaseste si feliat sau in diverse mini-forme, mai ales in parcurile de distractii...

(reteta este pt. o forma patrata de 20cm, dar nu am asa ca am facut in doua forme mai mici)

10 galbenusuri
8 albusuri
200g faina pt. paine
250g zahar (eu am pus doar 125g)
100g miere

Inainte de a trece la mixer...
- am dat drumul la cuptor sa se incalzeasca la 160 C
- am pus hartie de copt in forme
- am cernut faina
- am dizolvat mierea in 4 linguri apa fierbinte

Din albusuri si zahar, adaugat in 3 reprize, am facut un merengue tare. Am frecat si galbenusurile.

Photobucket

Galbenusurile le-am adaugat peste albusuri, in 2 reprize, amestecand usor de fiecare data. Am turnat treptat, amestecand, si mierea dizolvata. Peste toate am pus faina, putin cate putin, amestacand usor.

Photobucket

Am trecut toata compozitia prin sita, astfel checul va avea o textura densa si fina. Am "trantit" castronul sau mai bine zis am dat cu el de masa de vreo 10 ori, ca sa iasa bulele de aer din compozitie ...

Photobucket

si-am turnat-o in forme. Am copt pt. 1 ora si 10 min. la 160 C. Am scos checurile din forma si le-am lasat sa se racoreasca pe un gratar pt. aprox. 30 min.

Photobucket

Am taiat doua bucati de hartie de copt la marimea checurilor, am pus pe suprafata lor, le-am asezat cu fata in jos pe cate o folie de plastic si le-am impachetat. Le-am lasat asa toata noaptea. Astfel greutatea checului "apasa"pe "umflatura"suprafetei si suprafata devine astfel mai plata.

Photobucket

A doua zi am taiat checurile

Photobucket

si ca sa arate "ca la magazin" am taiate marginile laterale ...

Photobucket

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails