marți, 11 septembrie 2007

Tort Ciocolata

Photobucket

(forma de 18cm)

60g faina integrala
30g faina alba pt. paine (eu am folosit tot integrala)
50g cacao
1 lingurita praf de copt (3g)
100ml lapte de soia
1/2 cana piure de prune uscate (am trecut mai jos cum se face) sau 1/2 cana ulei (dar nu de masline!)

50g fructoza (sau 75g zahar sau mai mult... cui ii place mai dulce)
250ml lapte de soia
150g tofu - se pune la scurs pana ajunge la 100g
un praf de sare
cardamon (optional)
esenta de vanilie

Piure de prune (1/2 cana)
10 prune uscate (aprox. 75g), fara samburi, se mixeaza impreuna cu 35ml apa calduta.
In cartea unde am gasit reteta de piure de prune uscate scria ca acesta poate inlocui uleiul la dulciurile "coapte". Asa ca azi am incercat sa vad ce cum iese tortuletul si fara ulei.

Se incalzeste cuptorul la 170°C. Se unge si tapeteaza forma de tort.
Se cern fainile impreuna cu praful de copt si cacao. Piureul de prune se amesteca cu laptele de soia (100ml). Tofu se mixeaza bine cu restul de lapte de soia (250ml), fructoza, sarea si aromele.

Photobucket

Se omogenizeaza ultimele doua compozitii si rezultatul se toarna peste cea de faini. Se amesteca usor si nu prea mult, doar cat sa "dispara" faina in amestecul cremos.

Photobucket

Se toarna in forma si se coace aprox. 45-55min. la 170°C sau pana cand scobitoarea iese curata.
Avand in vedere ca este o prajitura "umeda" se taie dupa ce s-a racit complet. Se pudreaza cu zahar, eu insa il prefer simplu...

Photobucket

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails