marți, 4 septembrie 2007

Pungulite din tofu (abura-age)

Azi am folosit 2 bucati de tofu, putin cam micute, de aceea in final pungulitele vor iesi mai mici decat cele care se gasesc de gata... fiecare bucata este de 300g, dar e mai usor de lucrat cand sunt mai mici (parerea mea!)...

Fiecare bucata am taiat-o in 4, pe grosime. Avand in vedere ca tofu se poate gasi in diferite dimensiuni singura chestie de care trebuie sa se tina seama este ca aceste feliute sa aiba grosimea de cel putin 8 mm.
Dupa ce le-am taiat le-am pus intre servete de hartie si le-am presat usor, repetand operatia de mai multe ori pt. a se absorbi lichidul din tofu cat mai bine (trebuie lucrat usor ca sunt f. fragede si se rup usor ).

Photobucket

Intr-o cratita am incins aprox. 1 litru de ulei pana aproape de 180 C si-am prajit fiecare feliuta pana a devenit aurie. Cu toate ca tigaia era destul de larga am pus numai cate 2 o data pt. au tendinta sa se apropie si se lipesc; chiar si asa a trebuit sa le tin tot timpul la distanta ...

Photobucket

Bucatile prajite le-am scos pe un gratar. Cand le-am terminat pe toate, am dat focul putin mai tarte pt. a ridica temp. uleiului pana aproape de 230 C si am mai prajit o data bucatile; de data aceasta numai cateva secunde. Le-am scos din nou pe gratar si le-am lasat sa se raceasca.
Am luat fiecare bucata si-am trecut cu sucitorul peste ea, presand usor. Am taiat-o in doua

Photobucket

si, cu lama cutitului, am desfacut usor fiecare bucata, care a devenit astfel ca o pungulita...

Photobucket

Astfel preparate ele pot tine cateva zile la frigider. Inainte de orice folosire trebuie puse in apa clocotita si date in 1-2 clocote ca sa mai iasa uleiul din ele.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails