duminică, 9 septembrie 2007

Rulou "Trandafir" si Rulou "Papadie"

Intai de toate am facut orezul-sushi.

Rulou "Trandafir"

Photobucket

270-280g orez sushi
2 oua
ketchup (sau piure ardei rosu sau pasta de rosii)
1/2 castravete
1 foaie nori taiata in doua
20g sunca taiata julienne

Din oua am facut 2 "clatite"; din fiecare am taiat o butata de marimea unei jumatati de foaie nori. (resturile le-am pastrat pt. urmatorul rulou)
Dintr-un castravete am taiat o bucata lunga cat latimea unei jumatati de nori. Pe aceasta am taiat-o in 4 pe lungime, iar bucatile din mijloc le-am taiat in trei, deci mi-au rezultat 6 "bete". (marginile castravetelui le-am pastrat pt. urmatorul rulou)
80g din orez l-am amestecat cu 1 lingura (15g) ketchup.

Photobucket

Pe fiecare "foaie" de ou am pus "imprastiat" orez cu ketchup, printre el bucatele de sunca si orez alb (aprox. 70g); peste orezul alb am tras cate un "mot" de ketchup...

Photobucket

am rulat apoi aceste foi (cu grija ca se rup usor)...

Photobucket

Pe o foaie nori am intins 1/2 din orezul alb ramas, lasand la un capat cam 2-3 degete spatiu pana la margine; peste orez am pus 3 bete de castravete cam la 2-3 cm distanta intre ele...

Photobucket

Am asezat un rulou de ou intre primul si al doilea bat de castravete si am rulat strans...

Photobucket

Am repetat operatia si cu cealalta jumatate de foaie nori... deci mi-au rezultat 2 rulouri pe care le-am taiat felii - cu cutitul sters cu un prosop umed dupa fiecare bucata taiata.

Photobucket


Rulou "Papadie"

Photobucket


250g orez sushi
resturile de ou de la ruloul "trandafir" - pisate bine cu furculita
resturile de castravete de la ruloul "trandafir"
1 foaie nori - pe care am taiat-o in doua
1/2 foaie nori - pe care am taiat-o in opt

Photobucket

Marginile de castravete ramase de la ruloul anterior le-am taiat pe fiecare in 3 pe lungime, rezultandu-mi deci 6 bucati: 4 "margini" si 2 "felii centrale".
Orezul l-am impartit in doua(125gx2) (deci vor iesi in final 2 rulouri).
Pe 1/2 foaie nori am intins putin orez lasand cam 2-3 cm la fiecare margine, restul (ramas din cele 125g dupa ce am intins pe foaie) l-am impartit 8 suluri din care 4 le-am asezat pe orezul de pe nori.
In spatiul dintre al 2-lea si al 3-lea sul am pus 1/2 din oul pisat si-am presat putin; am "inchis" oul intre sulul 2 si 3...

Photobucket

pe marginile acestei inchideri am pus cate o fasie de nori...

Photobucket

peste ele am pus cate 1 sul, turtindu-l, din restul celor 4 , iar peste acestea cate o bucata de castravete (deci 2 "margini"). Peste feliile de castravete am venit cu restul de orez, iar intre ele cu cea de-a 3 felie de castravete ("felie centrala").
La marginile exterioare ale sulurilor 1 si 4, care fusesera primele asezate pe orezul de pe nori, am pus cate o fasie de nori.

Photobucket

Ridicand padul din ambele parti am strans bine si-am rulat. La fel am facut si cel de-al doilea rulou. Le-am taiat pe amandoua in felii.

Photobucket

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails