duminică, 9 septembrie 2007

Yakitori... la tigaie

400g carne de pui (eu am folosit piept)
1 ardei verde (marisor)
cateva ciuperci (50-70g)
ulei
praf de ardei iute, piper
tepuse pt. frigarui

sos
6 linguri zahar (linguri rase, nu pline)
8 linguri vin alb
6 linguri sos de soia

Carnea se taie in bucati potrivite. Ardeiul se taie suvite la lungime cam cat bucatile de carne.
Se amesteca ingredientele sosului pana se dizolva bine zaharul.
Se fac "frigarui"alternand bucati de carne cu ardei si ciuperci. (Mie mi-au iesit 6.)

Photobucket

Intr-o tigaie intinsa se infierbanta 1 lingura de ulei si se rumenesc frigaruiile pe ambele parti. Se scot deoparte. Se sterge tigaia de ulei, se toarna sosul si cand incepe sa clocoteasca, se pun frigaruile si se "imbraca" in sos pe ambele parti - se tin cam 2-3 min. pe fiecare parte.

Photobucket

Se scot, se presara ardei iute sau piper dupa preferinta.

Photobucket

In loc de ardei si ciuperci se poate folosi praz.
******
(*) Aici sunt si "restaurante" numai cu "frigarui" unde poti alege yakitori preferat dintr-o varietate de combinatii aflate in meniu: pe langa "traditionalele" bucati de carne de pui (piept sau pulpa) ce alterneaza cu legume (cel mai des folosite sunt prazul si ciupercile shiitake) mai gasesti si frigarui cu ficat-si-inima, cu "perisoare", cu "zgarci" (de la pieptul de pui), cu aripi (nu partea de pulpita, cealalta cu 2 oase), numai cu piele... aproape cam tot din pui poate deveni yakitori (care si inseamna de altfel "pui fript"). De asemenea poti cere "numai cu sare" sau "cu sos"(aceasta comanda il va face pe "bucatar" f. fericit fiindca are astfel ocazia sa se mandreasca cu "sosul" transmis din generatie-in-generatie).

4 comentarii:

Carmen spunea...

Hi,Cristina!Azi vreau si eu sa gatesc'Yakitori'.Am gasit mai multe retete,si acuma o studiam pe a ta!Vreau sa te intreb,este corect sa spui:"Chicken Yakitori"?Cred ca nu,asa-i?Ar fi un pleonasm?!
XOXO

CristinaK spunea...

Da, Carmen, asa ar fi... fiindca "yaki" vine de la "yaku" = a frige, a coace, iar "tori" inseamna pasare :)
Daca te opresti la aceasta reteta de yakitori, sper din toata inima ca ea sa fie pe gustul tau ;)
O saptamana placuta in continuare!

Carmen spunea...

Multumesc!
Le-am facut,ne-au placut si data viitoare am sa pun si ciuperci!Si eu iti doresc o saptamina frumoasa!

CristinaK spunea...

Sa va fie de bine, Carmen :)
O zi buna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails