duminică, 2 septembrie 2007

Dashi (stoc de supa)

800ml apa
20g katsuo-bushi (fulgi de peste)(bonito flakes)
8-10g alga konbu

Photobucket

Am sters konbu cu un servet uscat si l-am pus in oala cu apa rece. Am dat drumul la aragaz, la foc potrivit. Cand aproape sa dea in clocot l-am scos.

Photobucket

In apa clocotind am pus katsuo-bushi si-am inchis focul. Intr-o sita mare am pus un servet de hartie si cand fulgii de peste s-au lasat pe fundul oalei am strecurat zeama.

Photobucket

Si rezultatul: dashi.

Photobucket

Se poate pastra la frigider 1-2 zile, iar la congelator aproape 3 saptamani.
Din katsuo-bushi si konbu ramas se mai poate scoate o data dashi, dar iese mai slab. Eu intotdeauna mai fac si al doilea rand. Deci la katsuo si konbu folosit mai adaug cam o mana de katsuo-bushi noi (cam 2-3g) si 1000ml apa si de cand incepe sa clocoteasca las sa fiarba cam 10 min., pe foc mic, acoperit si strecor.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails