luni, 17 septembrie 2007

Tort cu afine si zmeura

Blatul este cel de la Amandina de post (aici sunt si pozele) insa reteta pe jumatate, iar in loc de zahar am folosit sirop de artar.

BLAT (forma detasabila de 20cm)
110g faina
20g cacao
1/2 lingurita bicarbonat
1/4 lingurita sare
50g sirop de artar
120ml apa rece
1 linguri otet
50ml ulei
esenta de vanilie

Faina, cacao, bicarbonatul si sarea le-am cernut impreuna. Am dat drumul la cuptor sa se incalzeasca la 180 C.
Siropul l-am dizolvat in apa, am adaugat apoi uleiul si vanilia. Aceasta compozitie am turnat-o peste amestecul de faina si-am omogenizat. Am adaugat si otetul si-am amestecat bine.
Am turnat in forma tapetata si-am copt 30 min. la 180°C.

CREMA
250g iaurt din lapte de soia (*)
200g afine decongelate
100ml sirop de artar
100ml lapte de soia
7g agar-agar

(*) Iaurtul l-am facut ieri, amestecand lapte de soia cu "bacterie pt. iaurt". L-am lasat toata noaptea la loc cald si azi-dimineata era gata.
Cantitatea de iaurt folosita la crema nu am mai pus-o la frigider.

Siropul de artar, laptele de soia si agarul le-am amestecat si le-am pus intr-o craticioara pe foc potrivit. Cand a inceput sa fiarba am facut focul mai mic si-am tinut cam 2 min. amestecand continuu. Am dat deoparte.

Photobucket

Iaurtul, putin frecat, l-am turnat treptat peste amestecul de agar fierbinte, amestecand bine de fiecare data. A turnat totul intr-un castron si-am mixat pana a devenit o crema uniforma.

Photobucket

Am adaugat afinele, am amestecat. Blatul racit l-am taiat in doua. Una din foi am pus-o inapoi in forma, am turnat crema cu afine

Photobucket

am acoperit cu a doua foaie si-am dat la frigider cat timp am pregatit "decorul".

DECOR
200g zmeura decongelata
200ml suc de fructe (eu am folosit rodie+ananas fiindca asta am avut )
3g agar-agar
(nu am mai pus nimic pt. "indulcit" deoarece crema cu afine mi s-a parut destul de dulce)

Am amestecat sucul de fructe si agarul si le-am pus intr-o craticioara pe foc potrivit. Cand in inceput sa fiarba am facut focul mai mic si-am tinut cam 2 min. amestecand continuu. Am dat deoparte

Photobucket

am adaugat zmeura si-am amestecat. Am turnat totul peste tort, am nivelat si-am dat la frigider.

Photobucket

Dupa 4 ore am taiat si-am... papat
Cam asa arata o felie...

Photobucket

Reteta transformata dupa "Tortul de ciocolată cu fructe de pădure" al Adrianei de pe Culinar.

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails